Support og service

NavSys tilbyr support- og service-avtaler til gunstige priser. Vi har alltid minimum 3 måneder supportavtale inkludert i prisen på utstyret.

Dersom du har behov for hjelp med utstyr og programvare kjøpt hos oss, kan du kontakte oss på telefon 23 17 58 50 mandag til fredag kl. 9-17.

Du kan nå også legge inn en supportsaker på vår nye kundeweb som gjør det enkelt å melde inn saker og gir deg god oversikt over status på dine supportsaker!

I seksjonen "Ofte stilte spørsmål" kan du finne "kokebøker", instruksjoner til de vanligste problemstillingene og påloggingsinformasjon til Kartverkets DPOS og CPOS-tjenester.

Som registrert bruker, kan du laste ned firmware, brukermanualer, "kokebøker" og programvare. Logg inn, og velg hvilket utstyr det gjelder.

Dersom du har utstyr som skal på service, ta kontakt for en avtale, og send det deretter til

NavSys AS
Tevlingveien 23
1081 Oslo

Merk pakken med servicenummeret du får tildelt når du kontakter oss.

Generell support-informasjon:


For Septentrio og Altus-produkter tar vi imot supportsaker på vår supportmail. Leter du etter “firmware”-oppdateringer, nye versjoner av RxTools, Datalink o.l., finner du dette på Septentrios Supportsider. Ta kontakt for å få brukernavn og passord.



Support for Carlson Software fåes primært fra NavSys. Brukere har også mulighet til å ta kontakt med Carlson EMEA direkte.

For informasjon om geoidemodell, overføring til/fra målebok osv. kan du også finne informasjon om dette på vår side for "Ofte stilte spørsmål.

Oppdateringer og nye versjoner av Carlson programvare (SurvCE, SurvPC, Survey, Civil osv.) kan alltid lastes ned på Carlson Update. Ha ditt serienummer klart for å få tilgang til nedlastingene.

Driftsmeldinger fra SATREF:
Jan 19, 2018
Pga. nettverksproblem var mange av stasjonane våre utilgjengelege mellom 15.55 og 16.40 torsdag 18. januar. CPOS var oppe, men kvaliteten på korreksjonen brukarane fekk var dårleg i det meste av landet. Monitorstasjonane våre viser opp til 20 cm feil i &#…
Dec 20, 2017
SATREF ønsker å informere om at kontrollsenteret har åpningstid fra 10:00-14:00 i romjula. For henvendelser på andre tider enn disse, kan Kartverkets kundesenter (vanlig åpningstid 09:00-15:00) kontaktes på telefon 08700.Vi benytter samtidig anledningen t…
Nov 30, 2017
Teknisk vedlikehold ble utført 30.11.2017 fra kl. 18:00-21:00. Sikkerhetsoppdatering av servere for posisjonstjenestene Omstart av servere for posisjonstjenestene Oppgradering og konfigurering av servere og tjenester for intern dataflyt
Gå til SeSolstorm
Nytt fra Kartverket:
Jan 10, 2018
Det nye telefonnummeret til Kartverket er 32 11 80 00. RING, RING: Skal du ha tak i Kartverkets kundesenter eller sentralbord, må du slå 32 11 80 00. Foto: Kartverket Treng du hjelp til å fylle ut tinglysing og eigedom, … Continue reading →
Sep 4, 2017
Vi gjentar suksessen fra i fjor – og arrangerer Posisjonskonferansen 2017 torsdag 9. november i samarbeid med STARTUPLAB. Tema på konferansen blir autonome kjøretøy. Påmeldingen er åpen og du finner den her. Programmet er under utarbeidelse, og vil …
Dec 23, 2016
Nye utgaver av transformasjons- og HREF-modellene er nå tilgjengelige. De bærer navnene NNTrans2016B og HREF2016B_NN2000_EUREF89. Begge modellene har samme gyldighetsområde: Gyldighetsområde for forrige par av modeller: Hele Nord-Trøndelag Hele Sør-Trønde…