Support og service

NavSys tilbyr support- og service-avtaler til gunstige priser. Vi har alltid minimum 3 måneder supportavtale inkludert i prisen på utstyret.

Dersom du har behov for hjelp med utstyr og programvare kjøpt hos oss, kan du kontakte oss på telefon 23 17 58 50 mandag til fredag kl. 9-17.

Du kan nå også legge inn en supportsaker på vår nye kundeweb som gjør det enkelt å melde inn saker og gir deg god oversikt over status på dine supportsaker!

I seksjonen "Ofte stilte spørsmål" kan du finne "kokebøker", instruksjoner til de vanligste problemstillingene og påloggingsinformasjon til Kartverkets DPOS og CPOS-tjenester.

Som registrert bruker, kan du laste ned firmware, brukermanualer, "kokebøker" og programvare. Logg inn, og velg hvilket utstyr det gjelder.

Dersom du har utstyr som skal på service, ta kontakt for en avtale, og send det deretter til

NavSys AS
Tevlingveien 23
1081 Oslo

Merk pakken med servicenummeret du får tildelt når du kontakter oss.

Generell support-informasjon:


For Septentrio og Altus-produkter tar vi imot supportsaker på vår supportmail. Leter du etter “firmware”-oppdateringer, nye versjoner av RxTools, Datalink o.l., finner du dette på Septentrios Supportsider. Ta kontakt for å få brukernavn og passord.



Support for Carlson Software fåes primært fra NavSys. Brukere har også mulighet til å ta kontakt med Carlson EMEA direkte.

For informasjon om geoidemodell, overføring til/fra målebok osv. kan du også finne informasjon om dette på vår side for "Ofte stilte spørsmål.

Oppdateringer og nye versjoner av Carlson programvare (SurvCE, SurvPC, Survey, Civil osv.) kan alltid lastes ned på Carlson Update. Ha ditt serienummer klart for å få tilgang til nedlastingene.

Driftsmeldinger fra SATREF:
Nov 5, 2019
Problemene med nettverksproblemene vi opplevede tidligere er nå løst. Grunnet nettverksproblemer inn til Kartverket så vil brukere av posisjonstjenesten oppleve at det vil ta litt lengre tid å koble seg opp. Dette problemet jobbes det med og vi vil inform…
Nov 4, 2019
Kartverket vil avvikle oppringt GSM-tilkobling til våre posisjonstjenester fra nyttår av. Årsaken er at vi ser at GSM-tilkobling er svært lite brukt, og at NTRIP over 4G ofte er mer stabilt og tilgjengelig sammenliknet med oppringt GSM-forbindel…
Oct 31, 2019
Teknisk vedlikehold ble utført 31.10.2019 kl.18.00 til kl. 23.45. Oppdatering og omstart av CPOS Oppdatering av interne IT-system Oppgradert firmware på mottakere Nye stasjoner lagt til i CPOS: Lindmoen Valøy Aunfoss Hardbakke Jørstad Lassemoen Eiterstrau…
Gå til SeSolstorm
Nytt fra Kartverket:
Oct 25, 2018
Ønsker du å administrere dine abonnement?Aktivere tilgang?Opprette nye abonnement? Endre brukernavn?Endre passord?m.m For å få tilgang til kundeportalen ta kontakt med kundesenteret vårt på mail: kundesenter@kartverket.no
Oct 23, 2018
NAVIGASJONSVARSEL Forstyrring av GPS-signaler Brukere av Global Navigation Satellite System (GNSS) må være forberedt på redusert eller ingen tilgang til signaler i korte perioder i Nordre del av Melhus innen følgende tidsrom og område: Tidsrom: 25. oktobe…
Sep 25, 2018
I forbindelse medForsvarets øvingsaktivitet vil det i perioder bli utført forsøk med tilsiktet forstyrring, jamming, av signalene fra Navstar Global Positioning System (GPS). Nasjonal kommunikasjons-myndighet (NKOM) har gitt tillatelse til prøvene. Bruker…